ANGELIKA GRZEGORCZYK / ADRIAN SZWARC – THE TEXTURE CATCHER & KIGURUMI DOLLER: PLEASE SUBSCRIBE, LIKE AND LEAVE A COMMENT BELOW
   

NAGRODA GŁÓWNA JURY
instalacja + dwa kanały na YouTubie
2017-2018

ANGELIKA GRZEGORCZYK / ADRIAN SZWARC – THE TEXTURE CATCHER & KIGURUMI DOLLER: PLEASE SUBSCRIBE, LIKE AND LEAVE A COMMENT BELOW
   

NAGRODA GŁÓWNA JURY
instalacja + dwa kanały na YouTubie
2017-2018

Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
Wydział Komunikacji Multimedialnej
Katedra Intermediów
Pracownia Audiosfery
(dyplom Adriana Szwarca)
Pracownia Działań Performatywnych i Filmowych
(dyplom Angeliki Grzegorczyk)

promotorzy:
prof. dr hab. Izabella Gustowska
(dyplom Angeliki Grzegorczyk)
dr Daniel Koniusz
(dyplom Adriana Szwarca)

Info

Prezentujemy wspólną dla dwóch dyplomów koncepcję kuratorską. Wyspa to miejsce spotkania, symbioza światów: graczy – gamerów (The Texture Catcher Adriana Szwarca) oraz cosplayerów – odtwórców roli postaci fantasy (kigurumi doller Angeliki Grzegorczyk). Założone przez nas na YouTubie kanały poruszają zagadnienie dokumentacji jako formy dzieła sztuki. Adrian stworzył grę komputerową, kolejno wcielając się w postać gracza, natomiast Angelika wykreowała fikcyjną postać anime, umieszczając ją w internecie. Wydana przez nas publikacja jest instrukcją, wprowadzającą w zaprezentowane światy.

Na kanale YouTube kigurumi doller w aplikacji zainstalowanej na konsoli PlayStation Grzegorczyk wciela się w wyidealizowaną postać z anime, podczas gdy Szwarc przechodzi kolejne poziomy niemożliwej do ukończenia gry. Ekrany ładowania i interaktywny dziennik z klaustrofobicznej podróży Polskim Busem z Polski do Niemiec są notacją odczucia dosłownego i symbolicznego przekraczania granicy.

Podzespoły, takie jak PlayStation będące zwrotnym ready-made, światła LED, fotel gamera, kubek z fanartem, czy napój Mountain Dew to elementy rysujące współczesnego, nałogowego użytkownika internetu.

Angelika Grzegorczyk (PL) i Adrian Szwarc (PL), ur. oboje w 1994 r. w Gdyni. Grzegorczyk w swojej twórczości posługuje się głównie sztuką performatywną, tworzy również instalacje oraz wideo, natomiast Szwarc zajmuje się wzajemnym oddziaływaniem i przenikaniem treści między światem gamerów a polem sztuk wizualnych. Wspólnie uczestniczyli m.in. w następujących wystawach: Please subscribe, like and leave a comment below (Obrońców Stalingradu 17, Szczecin, 2017) oraz Migrena (Miejski Ośrodek Sztuki, Gorzów Wlkp., 2016).