POLISH SOUNDSCAPES
   

wystawa dźwiękowa
21.11.2018 – 10.02.2019
otwarcie + koncert: 21.11 / środa / 18:00

POLISH SOUNDSCAPES
   

wystawa dźwiękowa
21.11.2018 – 10.02.2019
otwarcie + koncert: 21.11 / środa / 18:00

PARTNERZY:

Info

POLISH SOUNDSCAPES to przekrojowa wystawa dźwiękowa polskich twórców realizujących i odnoszących się do nagrań terenowych, która po kilku dotychczasowych edycjach, jest prezentowana we WRO w nowej odsłonie. Projekt skupia się wokół zagadnienia pejzażu dźwiękowego jako zjawiska charakterystycznego dla danej przestrzeni, nieuchronnej wypadkowej architektury, ludzkiej aktywności i położenia geograficznego.

Nagrania dostępne na wystawie zgrupowane są według pięciu kategorii: miasto, natura, ludzie, dokument, kompozycja. Odbiorcy mogą zgłębiać je odtwarzając pojedyncze sekwencje bądź powodować interakcje pomiędzy nimi.

W ramach otwarcia wystawy (21.11.2018) zapraszamy na oprowadzenie kuratorskie (18:00) oraz koncert Czarnego Latawca bazujący na dźwiękach zebranych w czasie nagrań terenowych (19:30).

Wystawie towarzyszą warsztaty, wykłady, koncerty i spacery z zaproszonymi gośćmi. Szczegóły wkrótce!

Twórcy nagrań: Adam Frankiewicz, Anna Nacher, Dariusz Brzostek, Konrad Gęca, Krzysztof Topolski, Krzysztof Marciniak, Fundacja UTU, Ludomir Franczak, Łukasz Szałankiewicz, Marcin Dymiter, Marcin Lenarczyk, Marek Chołoniewski, Martyna Poznańska, Mirt, Paweł Duczmal, Paweł Szczap, Honorata Martin, Rafał Kołacki, Sebastian Bernat, Mateusz Węgrzyn, Rajel Matsili, Iza Dłużyk, Bolesław Wawrzyn, Małgorzata Żerwe

Kuratorzy: Marcin Barski, Marcin Dymiter

Realizacja projektu – Centrum Sztuki WRO:
współpraca programowa i koordynacja: Magdalena Kreis
identyfikacja wizualna: Malwina Hajduk
projekt i realizacja scenografii oraz parametryzacja multimediów: Michał Michałczak
oraz zespół

+

W kontekście wystawy POLISH SOUNDSCAPES odbywa się prezentacja efektów rezydencji artystycznej baskijskiej twórczyni Amaii Vicente. Na przestrzeni od września do listopada artystka realizuje we Wrocławiu nagrania terenowe w oparciu o system rejestracji dźwięku binauralnego (dwuusznego), przy jednoczesnym oznaczeniu geolokalizacji źródeł. Jej działania we Wrocławiu służą rozwinięciu metodologii opracowywanej na potrzeby pracy doktorskiej artystki na Wydziale Sztuki i Technologii Uniwersytetu Kraju Basków. Z dźwiękowymi rejestracjami zebranymi we Wrocławiu będzie można zapoznać się do 2.12.2018.

Praca Amaii Vicente powstała w efekcie rezydencji prowadzonej przez Strefę Kultury Wrocław w ramach programu AIR Wro. Rezydencja zrealizowana została we współpracy z Instytutem Baskijskim Etxepare.