(PL) Prace
(PL) Jaś Domicz, / Mama, Tata i ja / 2010 / PL / 01’43”
Praca prezentowana w programie Biennale WRO Alternative Now 2011. Zapis działania artystycznego. Relacja rodzinna i radość z bycia razem przedstawiona za pomocą drzwi obrotowych.
Agata Kus / Matka / 2012 / PL / 9’14”
Praca prezentowana na Biennale WRO Pioneering Values 2013 w ramach wystawy Pierścienie Saturna w Pałacu Ballestremów we Wrocławiu. Realizacja dotycząca trudnej relacji pomiędzy dzieckiem a matką oraz ich wzajemnej zależności i skrajnych uczuć, które ta więź budzi. Nienawiść przenikająca się z miłością oraz bunt przeciw powielaniu stereotypów i zachować rodziców to tylko niektórej ze skojarzeń, jakie wywołuje ta praca. „Klasyczny” układ matki i „dziecka”, który został przedstawiony pod postacią dzikiego kota, odwołuje nas do ikonografii religijnej. Wzajemne ranienie się — bolesne drapanie, lament przeciwstawiony uciskowi — to metafora trudnej miłości czy też uczucia — świadomego lub nie — jakie większość z nas żywi do matki.
Adrian Kolarczyk / Ślad / 2014 / PL / 02’16”
Artysta rozsypuje mąkę w swoim mieszkaniu. Każdy jego ruch pozostawia kolejne ślady będące naocznym dowodem jego obecności.
Justyna Misiuk / RGB LOOKBOOK / 2013 / PL / 4’33”
Praca prezentowana na Biennale WRO Pioneering Values 2013 w DH Renoma. Pięciokanałowa instalacja wideo. RGB to jeden z modeli przestrzeni barw, a popularne lookbooki służą do lansowania trendów stylu życia i kreowania modowych wyglądów. Wirtualna karnawałowość jest w nich agregatem życia wytrąconego z swojej powszedniości. Dziewczyny w czerwonych, zielonych i niebieskich strojach wyświetlają obraz współczesnego karnawalizmu zamykając go w swoisty pamiętnik pisany językiem zmysłowych symboli i zachowań. Przetwarzają kody nowych związków symptomatycznych dla blogów, autorskich kanałów na YouTube i odnajdywanych w codziennej rzeczywistości.
Katarzyna Postaremczak + Tomasz Koszewnik / I stabbed her but I didn’t mean to kill her, I loved her but she treated me like shit / 2012 / PL / 5’53”
Dokumentacja muzycznego performansu, który odbył się podczas Biennale WRO Pioneering Values 2013 w ramach wystawy Pierścienie Saturna w Pałacu Ballestremów we Wrocławiu, w którym młoda, poznańska artystka audiowizualna, Katarzyna Postaremczak, gra – wespół z towarzyszącym jej Tomaszem Koszewnikiem – na wyjątkowym, bo powstałym ze scalonych ze sobą na zasadzie lustrzanego odbicia gitarach elektrycznych, instrumencie. Zacierająca się między artystami granica, udaremnia im swobodę ruchu i wyrazu.
Maria Stożek / Terytoria / 2013 / PL / 6′
Praca prezentowana na Biennale WRO Test Exposure 2015. Artystka podejmuje beznadziejną walkę z żywiołami. Surrealistyczna implementacja niebezpiecznego terytorium, gdzie stąpanie po cienkim lodzie stanowi dosłowną metaforę podjęcia ryzyka i wkroczenia na niepewny grunt.
Maria Toboła / Biała Armia / 2010 / PL / 02’49”
Praca prezentowana w programie Biennale WRO Alternative Now 2011. Szlagier Bajmu śpiewany przez artystkę przed wojskowym plutonem. Żołnierze wydają się zainteresowani bardziej piosenkarką, niż piosenką.