(PL) Noworoczna Wystawa Interaktywna
   

(PL) 14.12.2014 – 15.02.2015

(PL) Noworoczna Wystawa Interaktywna
   

(PL) 14.12.2014 – 15.02.2015

Вибачте цей текст доступний тільки в “PL і “EN”.

(PL) Prace

(PL) BOPI

to audiowizualna instalacja bazująca na autorskim oprogramowaniu Pawła Janickiego, pozwalająca na wielopostaciową grę: jest rodzajem instrumentu wizualno-muzycznego, którego bębnowe, cylindryczne elementy przenoszą wystukiwany rytm na sensory generujące barwne, animowane biologiczne formy. Podczas zabawy z instalacją, stanowiącą część słynnej wystawy Interaktywny Plac Zabaw, widzowie poznają podstawowe pojęcia plastyczne i muzyczne.

MAPPING CHOPIN

tworzy interaktywne środowisko, umożliwiające doświadczania muzyki w intuicyjny i nielinearny sposób. Autorskie oprogramowanie Pawła Janickiego, powiązane z systemem śledzenia ruchu, generuje wariacje cyfrowych partytur utworów Chopina w zależności od zachowania publiczności. Szereg muzycznych parametrów, jak dynamika, tempo i artykulacja, zostało powiązanych z danymi dostarczanymi przez system śledzenia ruchu, dzięki czemu osoby znajdujące się w przestrzeni pracy mogą doświadczać tworzenia się fraz i większych fragmentów utworu dzięki własnej aktywności ruchowej i zwyczajnemu przemieszczaniu się w przestrzeni.

VIBRA

Dzięki technice transmisji akustycznej na zasadzie „bone conducting”, instalacja VIBRA pozwala odbiorcy lub grupie użytkowników na bardzo bezpośrednie doświadczanie dźwięków i muzyki. Urządzenia transmitujące drgania sprawiają, że funkcję głośnika może pełnić niemal dowolny obiekt bądź… ciało odbiorcy – wówczas fale akustyczne przenoszone są bezpośrednio do aparatu słuchowego.

Również na dźwięki instalacji można wpływać samodzielnie, komunikując się z VIBRĄ poprzez dostępny online interfejs:

VIBRA INTERFEJS

MALOWANIE

Przestrzeń instalacji monitoruje umieszczoną nad ekranem kamera. Gesty widzów bawiących się świecącymi zabawkami są rejestrowane przez system śledzenia ruchu. Za pomocą specjalnego oprogramowania informacja o historii ruchu zostaje w interaktywny sposób przełożona w czasie rzeczywistym na abstrakcyjne obrazy i dźwięk. Rozmiar, forma i kolor obrazu wyświetlanego na ekranie koresponduje z pozycją zabawek wprawionych w ruch przez uczestników gry.