(PL) WIDOK. WRO Media Art Reader 1
   

(PL) Widok 1: Od kina absolutnego do filmu przyszłości. Materiały z historii eksperymentu w sztuce ruchomego obrazu

(PL) WIDOK. WRO Media Art Reader 1
   

(PL) Widok 1: Od kina absolutnego do filmu przyszłości. Materiały z historii eksperymentu w sztuce ruchomego obrazu

(PL) NAKŁAD WYCZERPANY
CZYTAJ TERAZ WERSJĘ ONLINE!

Dzięki dotacjom ze środków publicznych nasze wydawnictwa są dostępne bezpłatnie.

Wszystkie publikacja można przeglądać na miejscu, w Czytelni Mediów.

Вибачте цей текст доступний тільки в “PL і “EN”.

1

(PL) Piotr Krajewski
Zmierzch taśmowego nośnika

Erkki Huhtamo
Play! Stop! Forward! Rewind!: Refleksje nad taśmą jako nośnikiem

Erkki Huhtamo
Podstawy ekranologii

Ryszard W. Kluszczyński
Przeobrażenia sztuki mediów (od filmu do sztuki interaktywnej)

William Moritz
Film absolutny

Jarosław Kapuściński
McLaren: synergista

Piotr Krajewski
Obrazy z recyklingu, obrazy z odzysku. Remiks, sampling, scratching… O kinie found footage

Lev Manovich
Siedem lub nawet osiem rzeczy, których możemy się nauczyć od Dzigi Wiertowa, by uczynić nowe media bardziej interesującymi

2

(PL)

Absolute Cinema

Viking EggelingSymphonie Diagonale, 1924, 7:08

Hans RichterGhosts Before Breakfast, 1927-1928, 6:23

Bruce ChecefskyPharmacy, 2001, 4:55
rekonstrukcja filmu Franciszki i Stefana Themersonów, pt. Apteka (1930)

Bruce ChecefskyMoment Musical, 2006, 6:04
rekonstrukcja filmu Franciszki i Stefana Themersonów, pt. Drobiazg melodyjny (1933)

Hy HirshCome Closer, 1952, 5:49

Len LyeFree Radicals, 1958, 0:30

Józef RobakowskiTest I, 1971, 2:10

Józef RobakowskiGnuśna linia, 1971-1972, 3:00

Józef RobakowskiWideo-Kino-Maszyna, 1992, 1:00

Wojciech BruszewskiYYYYAA, 1973, 2:57

Larry Cuba3/78 (Objects and Transformations), 1978, 5:31

Michael ScrogginsPower Spot, 1986, 8:12

Edward ZajecOrphics: 5iemme Gnossienne, 1996, 4:00

Anita SarosiDragon, 1999, 3:35

Gameboyzz Orchestra Project Performance, 2003, 1:43 (fragmenty)

Jarosław KapuścińskiThe Point is…, 2003, 2:38 (fragmenty)

William MoritzAbsolute Cinema, 1999 (wykład, część 1 i 2)

Found footage

Józef Robakowski6 000 000, 1962, 5:00

Malcolm le GriceBerlin Horse, 1970, 0:30 (fragmenty)

Lewis KlahrHer Fragrant Emulsion, 1987, 2:00 (fragmenty)

Martin ArnoldPièce touchée, 1989, 2:00 (fragment)

Peter ForgácsTractatus, 1992, 4:50 (część 4 z 7)

ApsolutnoGood Evening, 1996, 8:05

Sara KolsterDerek HolzerResonanCITY, 2005, 1:32 (fragmenty)

BurstscratchLe point aveugle, 2007, 1:32 (fragmenty)

Brian MackernLiving Stereo, 2007, 2:24 (fragmenty)

Film after Cinema

Tamás WaliczkyStudies for The Garden, 1992, 2:23

Tamás WaliczkyThe Garden, 1992, 4:31

Tamás Waliczky, O The Garden, 1997, 2:21 (wykład)

Tamás WaliczkyDer Wald, 1993, 6:02

Tamás WaliczkySebastian EgnerJeffrey ShawThe Forest, 1993, 5:49

Tamás Waliczky, O The Forest, 1997, 6:02 (wykład)

Jeffrey ShawThe Royal Road, 1993, 2:05

Jeffrey ShawEVE – Extended Virtual Environment, 1993, 6:04

Chris DodgeThe Winds that Wash the Seas, 1994-1995, 3:45

Andrzej K. UrbańskiThe Rapist / Therapist, 1995, 7:28

Frank den OudstenPlatos Schatten, 1995, 5:08

Lev ManovichOstranienie, 1997, 10:00 (wykład)

Lev Manovich, Siedem lub nawet osiem rzeczy, których możemy się nauczyć od Dzigi Wiertowa, by uczynić nowe media bardziej interesującymi, 1997, 19:12 (wykład)

Julien MaireDemi Pas, 2005

Dawid MarcinkowskiSufferrosa Teaser, 2005-2006, 4:43

3

(PL)

Kliknij i przeczytaj publikację w formacie PDF na video.wrocenter.pl: