Info
45-minutowy utwór taneczny / całosylwetkowy obraz sferyczny 360 stopni i projekcja wideo w czasie rzeczywistym / przestrzenna rzeźba dźwiękowa
produkcja: Anarchy Dance Theatre
koncepcja i choreografia: Jeff Chieh-hua Hsieh
programowanie, projektowanie systemu audiowizualnego: Ultra Combos
projektowanie dźwięku: Yannick Dauby
dramaturgia: River Lin
projektowanie oświetlenia: We Do Group
projektowanie systemowe: Yu-teh Yang
technika: Grace Hsiang-ting Teng
solista: Shao-ching Hung
obsługa trasy: AXE Arts Management
stage manager: Wen-han Yang
wsparcie projektu: QA Ring
mentor projektu: Justine Beaujouan
konsultant projektu: Kevin Cunningham
Koncept „Second Body” wywodzi się z doświadczenia kierowania samochodem. Kiedy prowadzimy samochód, hamujemy nim i przyspieszamy, robimy to odruchowo – po prostu jedziemy, skręcamy i parkujemy tam, gdzie chcemy. W podobnie naturalny sposób poruszamy dłońmi czy stopami, ponieważ nauczyliśmy się ich «używać», będąc niemowlęciem – tego, jak stawać na nogi, poruszać i biegać. W procesie zdobywania wiedzy i ćwiczenia stopniowo zaczęliśmy wykorzystywać nasze ciało tak, jak tego chcieliśmy, bez konieczności świadomego myślenia. Dzięki temu «korzystanie» z naszych ciał stało się – niejako – przedłużeniem niego samego. To samo dzieje się podczas nauki jazdy.
Przedstawienie Second Body zaczyna się od ustanowienia fizycznego ciała poprzez poznanie jego struktury. Następnie to w pełni funkcjonalne ciało zaczyna budować i zmieniać środowisko, w którym się znajduje. Projekcja całosylwetkowego obrazu sferycznego 360 stopni wchodzi w obraz, by stworzyć – nie będące naturalnego pochodzenia – «drugie ciało» [ang. Second Body] – dalekie od izometrii «pierwszego». Zaczynamy uczyć się go na nowo. Łatwe przystosowanie się do otoczenia? Walka? Czy w trakcie tego «wzajemnego oddziaływania» wytwarzamy nową wiedzę, by zdefiniować nasze ciała, zmieniamy punkt widzenia? W jaki sposób to «drugie ciało» zastępuję definicję i ważność «pierwszego»?
— Jeff Chieh-hua Hsieh
Anarchy Dance Theatre, założoną w 2010 roku przez architekta i choreografa Jeffa Chieh-hua Hsieh – kładącą nacisk na taniec nowoczesny – grupę interesuje zbudowanie niepowtarzalnego słownika tańca oraz systemu szkoleń i platformy, zrzeszającej artystów z różnych dziedzin. Pojęcie „anarchia” w nazwie grupy wywodzi się z cyklu utworów tanecznych, które Hsieh stworzył odnośnie obserwacji, dotyczących struktury władzy w społeczeństwie. W 2011 roku grupa stworzyła Seventh Sense [Siódmy zmysł], które było wystawianie w Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Hong Kongu, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Chinach i Nowym Jorku. W listopadzie 2012 roku podczas Festiwalu Sztuki Cyfrowej w Taipe odbyła się premiera Seventh Sense II. W sierpniu 2015 roku Second Body – we współpracy z Ultra Combos – miało swoją światową premierę na Tajwanie. Europejska premiera projektu odbyła się we wrześniu 2015 roku podczas Ars Electronica w Linzu.