Info
Trochę starszych odbiorców wystawy SYGNAŁY – Interaktywny Plac Zabaw zapraszamy na regularną serię spotkań wykładowych, poświęconych zagadnieniom kultury i sztuki współczesnej. W ramach cyklu będziemy odkrywać obszary estetyki i technologii ściśle związane z sygnałem wizualnym i dźwiękowym.
Spotkania będą się odbywały w każdą drugą środę miesiąca o godz. 18:00.
PROGRAM WYKŁADÓW:
14.02.2018, godz. 18:00
O conditional arts (przy okazji TeToKi!)
Paweł Janicki
TeToKi! jako aplikacja myślenia w formule conditional arts. Conditional arts to przekrojowy i inkluzywny termin, uwalniający od myślenia w kategorii konkretnego medium, manifestu, estetyki, kierujący ku warunkowym relacjom, prostocie i sztuce rozumianej jako zespoły przecinających się różnorodnych praktyk.
Paweł Janicki – autor instalacji TeToKi!, artysta, reżyser interakcji i producent, pracujący z estetyką mikrodźwięku i kompozycją algorytmiczną. Twórca interaktywnych, audiowizualnych systemów, instalacji i performansów, rozwijający nowe narzędzia software’owe i interfejsy.
14.03.2018, godz. 18:00
Radość słuchania
Robert Losiak z Pracowni Badań Pejzażu Dźwiękowego
Bezinteresowne słuchanie dźwięków otoczenia jest we współczesnej kulturze praktyką niemalże zapomnianą, dlatego warto przyjrzeć się jego walorom: estetycznemu oraz ludycznemu. Nawiązując do idei głębokiego słuchania, rozwijanej przez R. Murraya Schafera, Hildegardę Westerkamp oraz Pauline Oliveros, spróbujemy poprzez ćwiczenia rozwinąć naszą wrażliwość i wyobraźnię audytywną i zanurzyć się w świat dźwięków wokół nas.
dr Robert Losiak – muzykolog, adiunkt w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Założyciel Pracowni Badań Pejzażu Dźwiękowego. Autor artykułów naukowych poświęconych problematyce audiosfery ze szczególnym uwzględnieniem badań nad pejzażem dźwiękowym miasta.
11.04.2018, godz. 18:00
Czarno na białym. Achromatyczna historia sztuki
Dagmara Domagała
Kolor jako substancja dzieła sztuki. Wspólnie przyjrzymy się historii koloru i zbadamy tropy czarnych, białych i czarno-białych realizacji artystycznych. Dlaczego artyści decydowali się na odrzucenie wielobarwnych palet? Czym była rewolucja suprematyczna? I co wspólnego z tym wszystkim ma Coco Chanel?
Dagmara Domagała – absolwentka kulturoznawstwa, krytyk sztuki. Jest mediatorem i przewodnikiem po wystawach. Zajmuje się badaniem, opracowaniem i upowszechnieniem zbiorów analogowych i cyfrowych gromadzonych w Archiwum WRO.