Info
Instalacja Big Printer, berlińskiej grupy schnellebuntebilder, porusza zagadnienia postępującej niemożności zachowania informatycznej i komunikacyjnej swobody przez mieszkańców współczesnych miast czy użytkowników urządzeń telekomunikacyjnych. Nowoczesne technologie komunikacyjne ułatwiają życie w wielu aspektach, lecz nie są wolne od mankamentów. Należy do nich państwowy i komercyjny nadzór, co rusz objawiający się jako problem np. w formie afery podsłuchowej NSA, konieczności opracowania nowego prawodawstwa, wątpliwości co do przepisów dotyczących przechowywania i ochrony danych przez międzynarodowe korporacje informatyczne, czy w końcu jako monitoring wideo wszechobecny w przestrzeni publicznej.
Umieszczona wewnątrz pawilonu olbrzymia rola papieru prowadzi do drukarki połączonej z niszczarką dokumentów. Częścią tego systemu jest aparat fotograficzny, który korzystając z oprogramowania do rozpoznawania twarzy fotografuje twarze ludzi zbliżających się do pawilonu – automatycznie i bez ich zgody. Każde zdjęcie jest natychmiast drukowane i niszczone, a skrawki pociętych zdjęć systematycznie wypełniają przestrzeń pawilonu. Przechodzący ludzie stają się tym samym częścią instalacji, lecz nie mogą wpływać na jej działanie.
schnellebuntebilder to berliński kolektyw artystów (Sebastian Huber, Robert Pohle i Johannes Timpernagel), zajmujących się animacją i interakcją, którzy tworzą filmy animowane, wciągające widza instalacje i interaktywne wystawy.
Praca prezentowana w Goethe-Institut Pop Up Pavillon na Placu Nowy Targ we Wrocławiu, dostępna 24 godziny na dobę (od 19 maja do 7 czerwca 2016).
Wszystkie instalacje artystyczne, prezentowane w Goethe-Institut Pop Up Pavillon, są realizowane w kooperacji z Centrum Sztuki WRO.