Info
W serii prac artysta łączy różne odmiany kwiatów w jeden cyfrowy obraz, sprawiając, że wygląda jak dywan. Można powiedzieć, że sadzi kwiaty w cyfrowym ogrodzie. Obraz może być oglądany jako obezwładniająca i nieprzerwana całość, a każdy kwiat, odkrywający swoją strukturę, może być badany jako odrębny organizm. Obecnie do pracy zostało wykorzystanych 12 kwiatów i pąków następujących roślin: cykorii, powoju, fuksji, geranium, hebe, wiciokrzewu japońskiego, lepnicy rozdętej, pięciornika krzewiastego, szczodrzenicy sitowatej, włośnicy zielonej, wilczomlecza nadobnego i gloriozy. Większość kwiatów została zebrana i zbadana przez artystę w pobliżu ujścia Tamizy (gdzie rzeka spotyka się z wodami Morza Północnego) podczas jego rezydencji w Metal Culture w Southend-on-Sea. Inspiracją dla Botech Compositions były dywany popularne na Bliskim Wschodzie, zwłaszcza dywany perskie.
Botech Compositions wiernie odwzorowuje strukturę kwiatów, pozwalając porównywać różne odmiany roślin, współistniejących w jednym miejscu w tym swoistym „cyfrowym zielniku”.
— Rodion Trofimchenko, dyrektor Frantic Gallery
Macoto Murayama, ur. w 1984 roku w Kanagawie. Ukończył projektowanie przestrzenne na Wydziale Projektowania Informacji w Miyagi University; studiował także w Instytucie Zaawansowanych Nauk o Sztuce i Nauce (IAMAS) oraz na Wydziale Ekspresji Mediów. Jego prace były pokazywane w ramach wystaw zbiorowych w Japonii i Niemczech i indywidualnych: Inorganic Flora (Frantic Gallery, Tokio, 2011) oraz Botech Compositions zaprezentowane (Liverpool Biennial 2014). Murayama został wyróżniony nagrodą Asia Digital Art Award.
Zdjęcia dzięki uprzejmości Frantic Gallery. Więcej informacji o artyście.