Info
Dyplom osadzam w opowieści o moim życiu dokumentowanym kamerą MiniDV, która towarzyszyła mi przez lata studiów. Postanowiłem podarować widzowi wgląd w moje życie, małą pocztówkę od serca. Świadomy nieobiektywności zagadnienia prezentacji życia na wideo, proponuję indywidualne podejście do każdego odbiorcy.
W tym celu napisałem autorski algorytm, który poprzez swoją autonomiczną parametryzację twarzy i ekstrakcje stanów emocjonalnych widza montuje indywidualny film z ogromnej bazy danych moich wideo-rejestracji. Tak stworzony film nigdy się nie powtórzy, dając prawdziwie własną interpretację mojej osoby, podobnie jak społeczna percepcja osoby jest indywidualna dla każdej z osób trzecich.
Celowo nie tytułuję realizacji — chciałbym, aby każdy z oglądających przypisał jej indywidualny, właściwy jemu tytuł. Eksploruje ona również pytania o to, czym są emocje dla maszyn, jak je postrzegają i reprezentują. Efekt często odbiega od naszego pojęcia, co jest koncepcyjnym elementem procesu.
Jest to praca nie tyle interaktywna a o interaktywności. Fizycznością pracy podkreślam co jest rdzeniem pracy — maszyna. Sprowadzam ją do prostych komponentów, aby nikt nie miał wątpliwości, że obcuje z syntetycznym tworem, mającym swoją strukturę i elementy składające się na wartości wyjściowe. Podkreśla to wszechobecna transparentność materiałów, przypomina o tym, że całość jest złożonym działaniem elektronicznych części.
Chciałbym połączyć dwa światy — wrażliwości ludzkiej (mojego życia) i logiki procesora (interpretacji) zamykając w klamrze percepcji ludzkiego widza.
Dominik Staszak – artysta wizualny, którego praktyka ewoluowała od produkcji wideo do instalacji i obiektów. Kluczowym obszarem jego twórczości jest eksploracja relacji między ludźmi a maszynami, interfejsów oraz sposobów interakcji. W swoich pracach często zestawia duchowość z technologią, badając ich wzajemne napięcia i zależności.
Prezentował swoje prace na licznych wystawach w Polsce, m.in. podczas Fotofestiwalu, Festiwalu Czterech Kultur, Warszawskich Spotkań Teatralnych, a także w Zbrojowni Sztuki i Gdańskiej Galerii Miejskiej. Jego twórczość była również pokazywana za granicą, m.in. w Universität für angewandte Kunst w Wiedniu oraz w ramach projektu ArTech, organizowanego przez Ambasadę RP w Bangkoku.