Info
Pokaz prac wideo poruszający temat ciała w kontekście modyfikacji technologicznych i transhumanizmu. Wydarzenie w ramach wystawy EEC Lab. Metabolizm antropocenu.
Prezentowane materiały przenoszą w świat nanorobotów, autonomicznych interfejsów i biotechnologii poddając w wątpliwość granice między skonstruowanym a stworzonym. Technologia kontrolująca ciało u jednych budzi niepokój, drugich odsyła w świat fantazji i science-fiction – świat coraz mniej odróżnialny od rzeczywistości.
Wykorzystując performansy, animacje komputerowe czy rezonans magnetyczny, artyści naciągają na siebie „nową skórę”, kompatybilną z systemami robotycznymi, która daje się przeciągnąć na – nie tak różne od ludzkiego – ciało zwierzęce.
W programie m.in. performans Stelarca, animacje komputerowe Dannego Warnera, Justine Cooper, Milli Moilanen, dokumentacja instalacji Michała Brzezińskiego oraz performansu Megan Daalder, która reinterpretuje ruch wirtualnych organizmów z pracy Karla Simsa.
Program stanowi wybór prac ze ścieżki Natura kontrolowana dostępnej w całości w Czytelni Mediów.
Opracowanie: Dagmara Domagała, Maurycy Wilczkiewicz, Kamil Kawalec
PROGRAM POKAZU
Stelarc (US), Cyberhuman: Involuntary Body / Third Hand (Split Body: Voltage-in / Voltage-out), dokumentacja performansu, 1997, 14:55
Danny Warner (US), Aphasia Evaporata, animacja komputerowa, 2010, 1:30
Justine Cooper (AU), RAPT, animacja komputerowa, 1998, 5:02
Michał Brzeziński (PL), Mowa ciała, dokumentacja instalacji, 2014
Milla Molianen (FI), Deep, animacja komputerowa, 1995, 6:18
Megan Daalder (US), Tribute to Karl Sims Virtual Evolving Creatures, dokumentacja performansu, 2010