Pawilon polski
   

5.09-6.10.2024
wystawa w Centrum Sztuki WRO
otwarcie: 5.09 / czwartek / 17:00
3.10.2024 / czwartek / 16:00-19:00
Warsztaty sitodruku Sztuka już nie jest dla mnie z Alicją Klich

Pawilon polski
   

5.09-6.10.2024
wystawa w Centrum Sztuki WRO
otwarcie: 5.09 / czwartek / 17:00
3.10.2024 / czwartek / 16:00-19:00
Warsztaty sitodruku Sztuka już nie jest dla mnie z Alicją Klich

Info

Od 5 września 2024 zapraszamy na wystawę Pawilon polski, pokazującą program równoległy do prezentacji Centrum Sztuki WRO na 15. Gwangju Biennale w Korei.

Na wystawie Przyjemności katastematyczne w Polskim pawilonie na Gwangju Biennale, której kuratorem jest Paweł Janicki, prezentowane są prace artystów i artystek związanych z Centrum Sztuki WRO:

Przemysław Jasielski, pamiętaj(mnie)
Maciej Markowski, 340.3
IP Group (Dominika Kluszczyk, Bogumił Misala, Jakub Lech), Ambient Room #6: Discharge
Madina Mahomedova, Does AI Dream of Gender?
Alicja Klich, Sztuka już nie jest dla mnie
oraz program dokumentacji wideo ukazujący działalność WRO

Równocześnie z otwarciem wystawy w Korei Południowej, w Centrum Sztuki WRO otworzy się wystawa nosząca tytuł Pawilon polski.

Wystawa ukazuje dorobek artystów, których dzieła i działania obecne są w Gwangju oraz poszerza i odzwierciedla prezentowane w Gwangju zbiory i wideo-dokumentacje z kolekcji WRO.

Wydarzenie towarzyszące w Centrum Sztuki WRO:
3.10.2024 / czwartek / 16:00-19:00
Warsztaty sitodruku Sztuka już nie jest dla mnie z Alicją Klich
Prace wideo i dokumentacje do obejrzenia na wystawie w Centrum Sztuki WRO:

Paweł Janicki (PL)
dokumentacja instalacji interpasywnych i generatywnych Aleastock 2, Prawdopodobieństwo przecieku ontycznego, Kenophobia (Horror Vacui), r30 z wystawy Point Nemo, Centrum Sztuki WRO, 4 września – 6 listopada 2020
Czas trwania kolejnych fragmentów: 03:25, 03:00, 03:08, 03:25

WROcenter Group
zestaw sześciu dokumentacji z wystawy Zmienne-Stałe-Błądzące. AC/DC/IT, Centrum Sztuki WRO, 26 czerwca 2012 – 1 sierpnia 2012:

Test Five
for Józef Robakowski
dokumentacja 5-kanałowej instalacji wideo, 01:45

MEM [Multiple Energy Mirror]
for Józef, Nam June and Witkac
dokumentacja projekcji na lustrach, 01:38

Revolving C-Trend Histogram
for Woody Vasulka
dokumentacja instalacji, 02:11

Na srebrnym globie
for Zygmunt Rytka
dokumentacja instalacji interaktywnej, 02:11

RGB: Ray Gun Beam Virus
for Paul Sharits
dokumentacja instalacji generatywnej, 01:07

dokumentacja interaktywnego archiwum, 01:30

Stelarc (AU)
Cyberhuman: Involuntary Body / Third Hand (Split Body: Voltage-in / Voltage-out)
dokumentacja performansu, Sala Apokalipsy Instytutu im. Jerzego Grotowskiego, 4 maja 1997, 6. Biennale Sztuki Mediów WRO 97 Geo/info-territory, 15:05

Ge-Suk Yeo (KR/DE)
Time Sculptures
dokumentacja performansu, Wrocławski Teatr Lalek – Mała Sala, 7 maja 2009, 13. Biennale Sztuki Mediów WRO 09 Expanded City, 37:19

Piotr Peszat (PL)
Let us now hold hands
w wykonaniu Ensemble Kompopolex: Aleksandra Gołaj, Rafał Łuc, Jacek Sotomski
dokumentacja performansu w ramach programu Digital REDUX, transmisja z Centrum Sztuki WRO do Watermans w Londynie, 12 listopada 2022, 31:49

Mikro Orchestra: Paweł Janicki, Mariusz Jura, Jarosław Kujda, Małgorzata Kujda, Tomasz Procków (PL)
PermaNoise
dokumentacja performansu w ramach programu Digital REDUX, transmisja z Centrum Sztuki WRO do Watermans w Londynie, 16 września 2022, 56:50

Mikro Orchestra (ex Gameboyzz Orchestra Project)
dokumentacja performansu muzycznego, Stary Klasztor / Sala Gotycka, 2 maja 2003, 10. Biennale Sztuki Mediów WRO 03 Globalica, 01:42

Katsuki Nogami (JP)
YamadaTaroProject
performans partycypacyjny w przestrzeniach publicznych, Muzeum Narodowe we Wrocławiu + Biblioteka Uniwersytecka + Dom Handlowy Renoma, 13-16 maja 2015, 16. Biennale Sztuki Mediów WRO 2015 Test Exposure, 06:24

Eric Siu (HK)
Optical handlers – eeyee
performans partycypacyjny w przestrzeniach publicznych, 5-9 maja 2009, 13. Biennale Sztuki Mediów WRO 09 Expanded City, 05:48

Jaron Lanier (US)
Khaenoncerto
dokumentacja utworu na khaen, świat wirtualny i orkiestrę, koncert Wieczór muzyki na światy wirtualne, orkiestrę kameralną i instrumenty solowe, Aula Leopoldina, 3 grudnia 2000, WRO2000@kultura, 07:15

Alicja Klich (PL)
Sztuka już nie jest dla mnie
obiekty, dokumentacja instalacji i rozmowa z artystką, wystawa Dowody osobiste, Centrum Sztuki WRO, 28 kwietnia – 12 czerwca 2022, 8. Konkurs Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów, 09:43

WROcenter Group: Paweł Janicki + Piotr Krajewski
Na srebrnym globie III
dokumentacja instalacji interaktywnej, wystawa za siedmioma, Dom Słowa Polskiego w Warszawie, 20 września – 4 października 2017, 06:29

IP Group: Bogumił Misala, Dominika Kluszczyk, Jakub Lech + Wrocławski Teatr Pantomimy
KONTR-AKT
dokumentacja instalacji performatywnej, premierowa prezentacja podczas 18. Biennale Sztuki Mediów WRO 2019 Czynnik Ludzki | Human Aspect, 01:47

Madina Mahomedova, Fredrik de Bleser
Does AI Dream of Gender?
dokumentacja instalacji i rozmowa z artystką, Galeria Geppart, 10-27 maja 2023, 20. Biennale Sztuki Mediów WRO 2023 Treści Wymienialne | Fungible Content, 05:53

Janet Merewether (AU)
Cheap Blonde
dokumentacja instalacji interaktywnej, wystawa Zmienne-Stałe-Błądzące. AC / DC / IT, Centrum Sztuki WRO, 26 czerwca 2012 – 1 sierpnia 2012, 02:34

Niklas Roy (DE)
Perpetual Energy Wasting Machine
dokumentacja instalacji site-specific, Centrum Sztuki WRO, 15 września – 14 października 2012, 02:25

______________________________________________________
Projekt jest współfinansowany ze środków Gminy Wrocław | wroclaw.pl

Oganizatorem Polskiego Pawilonu jest Instytut Adama Mickiewicza.
Polski Pawilon podczas Gwangju Biennale jest częścią programu kulturalnego organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza z okazji 35. rocznicy nawiązania przez Republikę Korei i Polskę stosunków dyplomatycznych.

Więcej informacji na temat wystawy Przyjemności katastematyczne znajdziesz w serwisie Culture.pl.