Soft Machines and the Cinematographic Imaginary. Nowe media i film
   

30.11.2007

Soft Machines and the Cinematographic Imaginary. Nowe media i film
   

30.11.2007

Info

 

Międzynarodowa konferencja w ramach

XV Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Plus Camerimage

30 Listopada 2007, Teatr Wielki w Łodzi, 12:00?18:00

Narastająca w ostatnich dziesięcioleciach XX wieku ekspansja multimediów sprawiła, że cyfrowa synteza obrazu, interaktywność i intermedialność to dziś już nie tylko pojęcia związane ze sztuką współczesną, ale także zjawiska obecne w kulturze popularnej. Są to także oczekiwania i postulaty pojawiające się wobec współczesnego dzieła filmowego, które powodują, iż procesy twórcze, modele produkcji, dystrybucji i percepcji sztuki filmowej coraz bardziej odchodzą od postaci do jakiej przywykliśmy.

Czy dzisiejsze eksperymenty z użyciem cyfrowych narzędzi mają szansę na stałe przeniknąć do warsztatu twórców filmowych? Jak internet zmienia oblicze dystrybucji filmów? Czy gry komputerowe jako interaktywne formy narracyjne zmienią klasyczną konstrukcję filmowej opowieści? Które z coraz szerszego repertuaru możliwości stwarzanych przez cyfrowe technologie mogą odmienić kino podobnie głęboko, jak w latach 80. uczyniła to ekspansja wideo?

Konferencja zorganizowana przez Media Desk Polska we współpracy programowej z Centrum Sztuki WRO jest próbą ukazania konsekwencji i możliwości, jakie w sferę produkcji i dystrybucji filmowej wnoszą ze sobą mobilność i multiplatformowość i technologiczny rozwój urządzeń komunikacyjnych.

Przedstawiając stanowiska artystów, uznanych międzynarodowych praktyków i ekspertów reprezentujących tak różnorodne, a oddziałujące na siebie współcześnie dziedziny jak teoria gier, telekomunikacja, medioznawstwo, socjologia czy sztuka mediów, konferencja pozwoli zdefiniować zjawiska zmieniające obecnie istotę kina.

Uczestnicy:

Richard Bartle, współtwórca MUD – pierwszej sieciowej gry narracyjnej, Uniwersytet Essex, UK
Jakub Brzęczkowski, ekspert wdrażania technologii TV/VoD, Orange/France Telecom, PL/FR
Mirosław Filiciak, medioznawca, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, PL
Paweł Janicki, niezależny artysta medialny, kurator i producent, Centrum Sztuki WRO, PL
Piotr Krajewski, ekspert w dziedzinie sztuki współczesnej i kultury medialnej, Centrum Sztuki WRO, PL
Michael Lew, artysta medialny i specjalista elektroniki i sztucznej inteligencji, LEV Studio, CH/UY
Dawid Marcinkowski, twórca interaktywnych wideoklipów, autor sieciowego filmu Sufferrosa, PL
Henk van der Meulen, producent telewizyjny, muzyk i kompozytor, NPS/IMZ, NL
Tom Putzki, twórca i producent gier komputerowych, phenomedia publishing Gmbh, D
Alek Tarkowski, socjolog, Uniwersytet Warszawski, Creative Commons, PL

PROGRAM:

Część I 12:00 – 14:15 I Wprowadzenie i moderacja: Piotr Krajewski

12:10 –  12:35 – Aleksander Tarkowski
Pomiędzy hitem i pirackim DivXem. Otwarte podejścia do produkcji i dystrybucji filmowej.

12:40 – 13:05 – Dawid Marcinkowski
Przedpremierowa prezentacja interaktywnego filmu Sufferrosa.

13:10 – 13:35 – Paweł Janicki
Obrazy vs obrazowanie: kamera, timeline, zdarzenia.

13:40 – 14:05 – Mirosław Filiciak
Kino pomiędzy nowymi mediami: od Kate’s World do machinimy.

14:15 – 15:00 – Przerwa obiadowa

Część II ? 15:00 ? 18:00 I Moderacja: Henk van der Meulen

15:10 – 15:40 – Richard Bartle
Dlaczego zamiast oglądać filmy ludzie grają w gry MMORPG?

15:45 – 16:15 – Michael Lew
Co się dzieje z formą filmową gdy medium ulega komputeryzacji?

16:20 – 16:50 – Tom Putzki
Produkcja interaktywnych gier komputerowych a produkcja filmowa.

16:55 – 17:25 – Jakub Brzęczkowski
Kino w kieszeni ? strategia Orange Content Everywhere.

17:30 –  18:00 – Podsumowanie ? panel uczestników

Opracowanie i koordynacja programu: Agnieszka Kubicka-Dzieduszycka, Centrum Sztuki WRO

Organizacja: Media Desk Polska we współpracy programowej z Centrum Sztuki WRO

Biuro Media Desk Polska systematycznie ułatwia profesjonalistom branży audiowizualnej jak najszerszy dostęp do informacji oraz możliwości stwarzanych przez Program MEDIA, funkcjonujący jako jeden z najważniejszych elementów realizowania polityki audiowizualnej Unii Europejskiej. www.mediadesk.com.pl