Info
Paul Catanese omówi artystyczne współtworzenie ze sztuczną inteligencją, dzieląc się projektami, które obecnie rozwija podczas stypendium Fulbrighta na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Geperta.
Artysta zaprezentuje prace z obszaru własnej praktyki oraz podzieli się tym, co oznacza dla niego bycie artystą mediów hybrydowych. Tematy będą obejmować: spekulatywne nieskończone opery, syntetyczne cyfrowe bliźniaki, litografię z dronami, rysunki widziane z księżyca, blimpy, umysły i mgłę.
Wykład w języku angielskim.
Paul Catanese jest artystą mediów hybrydowych, którego różnorodne prace obejmują instalację, performans, dźwięk, wideo i druk. Jego prace były wystawiane m.in. w Whitney Museum of American Art, Chicago Cultural Center, New Museum of Contemporary Art, SFMOMA Artist’s Gallery, La Villette, China Academy of Art, Frankston Art Center, Stuttgart Filmwinter, Ann Arbor Film Festival i ISEA Dubai. Catanese jest autorem „Director’s Third Dimension” (2001), książki o programowaniu 3D w czasie rzeczywistym, oraz współautorem „Post-Digital Printmaking: CNC, Traditional, and Hybrid Techniques” (2012), książki badającej szybką ewolucję tradycyjnego druku w celu włączenia narzędzi przemysłowych, takich jak wycinarki laserowe i routery sterowane komputerowo.
W latach 2009-2014 pełnił funkcję prezesa New Media Caucus, międzynarodowego stowarzyszenia zawodowego i filii College Art Association. W 2014 roku otrzymał stypendium Efroymson Contemporary Arts Fellowship, a w sezonie 2018/19 został mianowany artystą-rezydentem Christian A. Johnson Endeavor Foundation na Colgate University. Godne uwagi kolekcje z jego pracami obejmują Robert and Elaine Stein Galleries na Wright State University, Center for Art + Environment Archives w Nevada Museum of Art oraz Whitney Museum of American Art. Ostatnio Catanese został wybrany na stypendystę Fulbrighta na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu jako członek Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów wiosną i latem 2024 r. podczas urlopu naukowego w Columbia College Chicago, gdzie jest profesorem i dyrektorem studiów podyplomowych w zakresie sztuki i historii sztuki.