Info
Aplikacja Temporary Nation do ściągnięcia:
– na urządzenia z systemem Android:
bit.ly/temporary-nation-for-android
– na urządzenia Apple:
bit.ly/temporary-nation
Performance jest oparty na choreografii gestów wykonywanych przez uczestników przy pomocy telefonów generujących zbiorową sytuację dźwiękowo – ruchową. Uczestnicy są wcześniej informowani o wydarzeniu i jego podstawowych zasadach. Wyrażają zgodę na rejestracje swojego wizerunku i jego użycie w performansie oraz późniejszych wystawach. Osoby, które zarejestrowały się do udziału w performance, powinny posiadać telefon komórkowy z zainstalowaną najnowszą wersją aplikacji. Głównym miejscem wydarzenia jest przestrzeń z instalacją audiowizualną “żyjącą” tylko i wyłącznie dzięki aktywności uczestników, czyli użycia aplikacji zdalnie lub na miejscu. Uczestnicy zdalni są reprezentowani jako biała kropka na ekranie telefonu. Dookoła na planie sześciokąta rozmieszczone są ekrany z tiulu z projekcjami wideo przedstawiającymi:
– ekran aplikacji z ruchomymi kropkami reprezentującymi wszystkich uczestników performance oraz ich ruchy.
– interaktywne wideo z choreografią gestów reagujące na ustawienia uczestników.
Temporary Nation jest dedykowana bezinteresownemu, zbiorowemu performance, zachęcając ludzi do ponownego odtworzenia idei łączności. Opanowanie siedmiu gestów ułożeń ciała zmienia telefon komórkowy w instrument Tymczasowego Narodu. Odnajdując swoje osobiste podejście choreograficzne, umożliwisz stworzenie zbiorowego pejzażu dźwiękowego, a nawet pełnego przygód występu muzycznego!
Piotr Wyrzykowski to artysta, performer, scenograf filmowy. Jest twórcą eksperymentalnych aplikacji mobilnych, wideo, performansów multimedialnych, fotografii, projektów internetowych, instalacji interaktywnych, projekcji w przestrzeni publicznej. Studiował architekturę wnętrz, a następnie malarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku. Dyplom w Pracowni Intermedialnej prof. Witosława Czerwonki. Wyrzykowski należy do nielicznego grona polskich artystów, którego praca („Beta Nassau”) znajduje się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Jego prace znajdują się również w kolekcjach i archiwach MSN w Warszawie i Wrocławiu oraz Muzeum Sztuki w Łodzi i NOMUS w Gdańsku, CSW Zamek.
Echo Ho ur. w Pekinie jest interdyscyplinarną artystką, kompozytorką i performerką mieszkającą i pracującą w Kolonii. Jej twórczość obejmuje instalacje audiowizualne, artystyczne interwencje dźwiękowe oraz performanse wykorzystujące rozmaite media. W jej twórczości modułowe struktury tworzą onomatopeicznie zniekształcony, poetycko dziwny i „nie-przytulny” świat, w którym osobiste doświadczenia przeplatają się z poszukiwaniem ojczyzny, ale również z artefaktami zglobalizowanego świata. Jej sztuka ukazuje skomplikowany kontekst migracyjny oraz pojęciowe powiązania między różnymi treściami kulturowymi i dziedzinami artystycznymi. Z najstarszego chińskiego instrumentu smyczkowego „Gu Qin” artystka utworzyła „Slow Qin” (Powolny Qin), umożliwiając jego użycie jako bezprzewodowego interfejsu do sterowania komputerowym oprogramowaniem na potrzeby muzyki cyfrowej. Jej prace pokazywano m.in. w Muzeum Sztuki He Xiangning w Shenzhen, Center-A w Vancouver, ISEA 2010 w Niemczech, ZKM w Karlsruhe. Stypendystka Podyplomowej Szkoły Sztuk Pięknych i Nauk Berlińskiego Uniwersytetu Artystycznego. Między 2007 i 2013 pracowała jako adiunkt w kolońskiej Akademii Sztuk Medialnych, prowadząc zajęcia z dźwięku i mediów elektronicznych. Od 2016 r. artystka tworzy muzykę jako ZO-ON SLOWS. Strona: www.goechospace.com
Koncepcja: Piotr Wyrzykowski
Strategie gestów & kompozycja muzyczna: Echo Ho
Producent, kurator: Katarzyna Boratyn
Choreografia: Michael Maurissens
Wokal: Lopsang Gelek, Bettina Wenzel, Patricia Kuellgis, Echo Ho
Nagranie i zmiksowanie w KlangBureau.de przez Joker Nies
Mastering: Marcus Zilz
Programowanie: KrzemDev
Podziękowania: Natalia Cichowska (IAM) Aleksandra Księżopolska, Lilla Schally-Kacprzak, Mona Rena Górska (CCA Łaźnia)
Temporary Nation jest częścią projektu “+100” Roderick Coover, wyprodukowanego i współkuratorowanego przez Katarzynę Boratyn pod kierownictwem instytucjonalnym Anny Szylar w Instytucie Adama Mickiewicza. Projekt jest częscią międzynarodowego projektu kulturalnego POLSKA 100, koordynowanego przez Instytut Adama Mickiewicza, realizowanego w ramach programu NIEPODLEGŁA (2017-2022). Sfinansowano go ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Wieloletniego NIEZALEŻNEGO 2017-2022.