WRO 99 Siła taśmy
   

WRO 99 Siła taśmy
   

Info

7. Międzynarodowe Biennale Sztuki Nowych Mediów WRO 99 Siła Taśmy
28.04 – 2.05.1999

Tematem ostatniego WRO w XX wieku stała się taśma – filmowa, magnetofonowa i wideo – i jej rola w awangardowych zjawiskach sztuki stulecia. Był to swoisty trybut dla tego nośnika w okresie wczesnej rewolucji cyfrowej, początku przemian, w wyniku których taśma w niedługim czasie całkowicie utraciła znaczenie jako nośnik sztuki XXI wieku.W programie m.in. wielki przegląd twórczości Nam June Paika, kompletna retrospektywa Warsztatu Formy Filmowej, obszerny program Kina Absolutnego, filmu found footage i eksperymentalnego wideo. Odrębny program 3 Kobiety przyniósł zestawienie prac VALIE EXPORT, Carolee Schneemann i Natalii LL, czołowych artystek sztuki feministycznej.

Wydarzeniem był występ Tomasza Stańki i Pociągu Towarowego (Knittel/Chołoniewski/Bikont)do filmu Murnaua Faust oraz kompozycje Jarosława Kapuścińskiego do filmów Oskara Fischingera i innych twórców kina abstrakcyjnego. Otwarcie – koncert na Dworcu Świebodzkim, przygotowany wspólnie ze słynnym progresywnym amsterdamskim centrum muzyki elektroakustycznej STEIM (STudio for Electro Instrumental Music) – był po raz pierwszy w historii WRO transmitowany przez internet.

Programowi WRO 99 towarzyszył 200-stronicowy katalog, który szybko stał się poszukiwaną pozycją przynoszącą unikatowe materiały i teksty. Zawarte w nim eseje Erkkiego Huhtamo i Piotra Krajewskiego w następnych latach wielokrotnie przedrukowywano m.in. w Japonii i USA.

Oryginalna strona WRO 99

KONKURS I NAGRODY

KONKURS

Zaprezentowano 69 z 811 zgłoszonych prac

JURY

Joseph Backstein (RU)
Nina Czegledy (CA)
Ermeline Le Mezo (FR)
Piotr Wyrzykowski (PL)

I NAGRODA

I live you, Yonatan Vinitski (IL, 1998)

II NAGRODA

Potopia, Andrzej K. Urbański (PL, 1998/99)

III NAGRODA (ex aequo)

Couple, Hanspeter Ammann (CH, 1998)
Stand by your man, Stefan St-Laurent (CA, 1998)