Info
Przygotowany specjalnie dla Digital Cultures godzinny program wideo skomponowany z materiałów archiwalnych znajdujących się w zbiorach Centrum Sztuki WRO.
Program zaprezentuje Paweł Janicki, który w piątek (27 września) weźmie udział w Konsultacjach 1:1 jako jeden z dziewięciu zaproszonych ekspertów zajmujących się kulturą cyfrową. Więcej informacji i zapisy na konsultacje: TUTAJ.
WRO od początku swojej działalności dbało o to, by wydarzenia – wystawy, performanse, koncerty, sympozja, czy spotkania twórców, badaczy i aktywistów – odbywające się podczas Biennale WRO lub w ramach naszych innych aktywności były rejestrowane i dokumentowane (a także o to, by zachowywać prawa do wykorzystania zgromadzonych nagrań do celów badawczych, edukacyjnych i twórczych). Ta, pozornie prosta zasada, w ciągu trzech dekad działalności WRO pozwoliła wygenerować unikatowy zbiór materiałów, które z czasem stały się bazą dla wielu kolejnych, niejako nawarstwionych na nich, projektów: publikacji, wystaw, badań (prowadzonych zarówno przez członków zespołu WRO, jak i osoby przebywające na rezydencjach twórczych i kuratorskich), czy nawet projektów stricte artystycznych, jak np. instalacji interaktywnych umieszczających archiwalne nagrania w nowych kontekstach.
Wspomniane trzy dekady aktywności, których spory segment dotyczy pracy z archiwami wskazują też, że istnieje fundamentalna różnica w metodyce i stylu pracy nad „żywym” archiwum budowanym w obrębie instytucji artystycznej i w ramach jej bieżących działań, a archiwum traktowanym nawet z największą atencją, ale zamrożonym w zewnętrznym – wobec środowiska w którym powstawało – kontekście. Nie negując roli specjalistycznej wiedzy dotyczącej samego procesu archiwizacji i jego kulturowego znaczenia warto być może spojrzeć na zagadnienia związane z archiwizacją jako na niewydzielony, ciągły proces kumulowania doświadczeń i dorobku.
Prezentowane prace:
Benoît Maubrey, Audio Ballerinas, performans na wrocławskim rynku
WRO ’98 EKSPRESJA MEDIÓW
Władysław Kaźmierczak, Crash, performans transmitowany na żywo ze studia telewizyjnego
WRO Polish Monitor Festival, 1994
Eric Siu, Touchy, performans w przestrzeni publicznej
15. Biennale Sztuki Mediów WRO 2013: Pioneering Values
Mirosław E. Koch, Kormorany. Epizod Dym.
1991
Istvan Kantor, Media Revolt, performans w Domu Handlowym Renoma
Wrocław, 20.06.2014
Jaron Lanier, Virtual Reality as Musical Instrument
Biennale Sztuki Mediów WRO 1997
Jarosław Kapuściński, The point is
GLOBALICA: Biennale Sztuki Mediów WRO 2003
Tibor Szemző , Tractatus, preformans transmitowany na żywo ze studia telewizyjnego
Noc Kompozytorów, 1995
Marcin Krzyżanowski, Madness and Desolation
WRO ’98 EKSPRESJA MEDIÓW
Arkadiusz „Bago” Bagiński, Communicators, instalacja sabotująca miejski system sterowania ruchem
GLOBALICA: Biennale Sztuki Mediów WRO 2003
Andrey Ustinov, Film Noir, instalacja performatywna
17. Biennale Sztuki Mediów WRO 2017 DRAFT SYSTEMS