Info
Interaktywna instalacja wykorzystująca aktywność serca. Zakładając na palec lub płatek ucha specjalny klips – taki sam, jaki jest wykorzystywany w badaniach medycznych, odbiorca poprzez analizowany przez urządzenie puls wchodzi w związek z dźwiękiem i animację widoczną na ekranie.
Podstawą animacji są zmieniające się w równych odstępach czasu tekstury. Ich wzory nawiązują do powierzchni spotykanych w krajobrazie miejskim.
Paweł Janicki (ur. 1974), polski artysta niezależny. Reżyser interakcji i producent pracujący z estetyką mikrodźwięku i kompozycją algorytmiczną. Twórca interaktywnych, audiowizualnych systemów, instalacji i performansów. Kurator. Nieustannie rozwijający nowe narzędzia software’owe i interfejsy.
Niełatwe do sklasyfikowania, składające się z improwizowanych dźwięków, programowania na żywo, protokoły komunikacyjne i hacking, jego prace prezentowane były na wielu prestiżowych festiwalach, wydarzeniach i miejscach poświęconych sztuce współczesnej, takich jak Ars Electronica, Transmediale, Centre Georges Pompidou i podczas międzynarodowego Biennale Sztuki Mediów WRO we Wrocławiu. Otrzymał wiele prestiżowych nagród. Jego muzyczny performans sieciowy Ping Melody w 2004 roku został nagrodzony nagrodą netarts.org przez Tokijski Uniwersytet Haramachida i był nominowany do Viper Festival w Bazylei. W ramach europejskiego projektu Moving Stories zrealizował interaktywną instalację Oceanus i serię sieciowych performansów EU_tracer w ramach polskiej prezydencji w radzie unii europejskiej. Te i inne projekty Pawła Janickiego zostały wymienione wśród najistotniejszych wydarzeń dla rozwoju gatunku przez Society of Algorithm.
Współpracował z wieloma artystami, a także przemysłem IT i instytucjami edukacyjnymi, włączając w to kierunki medialne wiodących polskich szkół artystycznych, takich jak katedra Intermediów Poznańskiej ASP.
Obecnie kieruje WRO Labem / działem innowacji w Centrum Sztuki WRO. Jego działania skupiają się głównie na aplikacjach sieciowych i systemach dźwiękowych i sensorycznych. Jest współautorem Interaktywnego Placu Zabaw, nagrodzonego przez „Gazetę Wyborczą” nagrodą wARTo. Jest również współzałożycielem i wieloletnim członkiem znanego kolektywu, Gameboyzz Orchestra Project, eksplorującego estetykę lo-fi.
Bartosz Konieczny (ur. 1982), projektant, animator oraz wideo dizajner. Zajmuje się projektowaniem graficznym druków, stron internetowych, realizacją, dokumentacją i edycją wideo oraz animacją (graphic motion). Od 2008 roku stale współpracuje z Centrum Sztuki WRO, bierze udział w pracach komisji preselekcyjnej Biennale Sztuki Mediów WRO, jest autorem rozwiązań scenograficznych i projektów identyfikacji wizualnej Biennale WRO oraz Ogólnopolskiego Centrum Genetyki REX. Współpracuje również z Lucania Film Festival, Centrum Kultury AGORA czy Muzeum Współczesnym Wrocław. Jego realizacje wideo pokazywane były m.in. na Festiwalu Sztuka i Dokumentacja w Łodzi, w ramach wystaw WRO Résumé ALTERNATIVE NOW On Tour w CCCB w Barcelonie, uQBAr w Berlinie, na Festiwalu Teatralnym w Sibiu, na wystawie „In Progress” w Muzeum Współczesnym Wrocław, w ramach wystaw WRO On Tour PIONEERING VALUES na Lucania Film Festival, Techfest w Bombaju czy w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie.