(PL) Interaktywny Plac Zabaw
   

(PL) wystawa podróżująca

(PL) Interaktywny Plac Zabaw
   

(PL) wystawa podróżująca

Вибачте цей текст доступний тільки в “PL і “EN”.

works

(PL) PIES to praca, która powstała w 1994 roku, w ramach specjalnej edycji Biennale WRO we wrocławskim Dużym Studiu TVP, reagując szczekaniem na przechodzących widzów, budząc wesołe i życzliwe reakcje. Następnie PIES stał się częścią Interaktywnego Placu Zabaw. PIES mieszka w drewnianej budzie i głośnym szczekaniem, uruchamianym dzięki komputerowi połączonemu z czujnikami ruchu, z umieszczonego w budzie telewizora. PIES się zmienia, chociaż nie starzeje. Podczas Biennale WRO 2015 zyskał kolejne wcielenie – aplikację mobilną i kartonową budę do samodzielnego wykonania (więcej: www.wrocenter.pl/pies).

Pełny ekran

 

RGB to instalacja złożona z dziewięciu przezroczystych sześcianów w podstawowych kolorach – czerwonym, zielonym i niebieskim. Labiryntowy układ kubików wraz z umieszczonymi w nich otworami i przejściami umożliwia uczestnikom interakcji obserwowanie mieszania się barw. Eksplorację potęguje użycie kalejdoskopów przygotowanych specjalnie z myślą o instalacji. Kombinacjom barw można przyglądać się także z zewnątrz.

Pełny ekran


FAKTURY
 to instalacja, w której ruch dłoni nad jednym z elementów świata natury – nad wodą, korą, kamieniami, mchem i trawą lub mgłą – wyzwala animację przedstawiającą zmieniającą się przyrodę.

Pełny ekran

 

MALOWANIE ŚWIATŁEM daje możliwość doświadczenia obrazów i dźwięków wyzwalanych przez świecące zabawki. Wykonując nimi ruchy, na ekranie pojawiają się kolorowe kształty, a z głośników dobiegają spontaniczne kompozycje muzyczne. W 2015 roku instalacja została wzbogacona o nowy element – interakcję za pomocą urządzeń mobilnych (takich jak telefony komórkowe, tablety, itp.), której premierowa, sieciowa odsłona – pod zmienionym tytułem, „Malowanie” – odbyła się 1 czerwca 2015 roku (z okazji Dnia Dziecka) w ramach Biennale WRO 2015 TEST EXPOSURE.

Pełny ekran

 

PLATFORMA to wielki instrument muzyczny, na którym gra się właściwie całym ciałem. Poruszanie się po kolorowych klawiszach powoduje pojawianie się dźwięków. Prędkość ruchu i kolory pola mają znaczenie, do obserwowanie których zachęcani są odbiorcy.

Pełny ekran

Pełny ekran

 

CZARODZIEJ pozwala na zabawę z wierszem belgijskiego poety, Maurice’a Carême. Wsłuchując się w to, co dzieci mówią na ekranie, należy układać na stole karty z odpowiednimi rysunkami. Ilustrowane karty ułożone w prawidłowej kolejności pozwolą poznać historię tytułowego Czarodzieja. To prawdziwa maszyna do przeprowadzania warsztatów! Instalacja ma kilka wersji językowych, m.in. duńską!

Pełny ekran

 

BOPI to cztery bębenki i wielki ekran. Granie na bębenkach powoduje pojawianie się na podłodze kolorowych kształtów. Z każdego instrumentu wyskakują różne formy, które zderzają się ze sobą, zmieniając się w większe i bardziej złożone obrazy.

Pełny ekran

 

VIBRA daje możliwość doświadczenia dźwięków za pomocą przewodnictwa kostnego. Przykładając kolorowe słuchawki do części ciała, w których łatwo wyczuć kość – czoła, łokcia czy kolana – można odbierać dźwięki poprzez wyczuwalne w ciele drgania.

Pełny ekran

 

TeToKi! [Technology to the Kids!] to zupełnie nowy zbiór interaktywnych instalacji, pozwalających na zabawę wzorami i rytmami, dźwiękiem, muzyką, światłem i ruchem, powstały z okazji 10-lecia koncepcji Interaktywnego Placu Zabaw na jubileuszową wystawę SYGNAŁY. Wszystkie prace w ramach TeToKi! posługują się prostymi sygnałami – monochromatycznym światłem lub syntetycznym dźwiękiem – i są reprodukcjami bądź wariacjami na temat istniejących dzieł medialnych lub ważnych technik wykorzystywanych (a nieraz stworzonych) przez artystów pracujących z mediami elektronicznymi.

Pełny ekran

PODAJ DALEJ to interaktywna instalacja powstała w efekcie warsztatów pod tym samym tytułem, które odbyły się w Centrum Sztuki WRO w 2018 roku podczas ferii zimowych. Instalacja wykorzystuje dźwięki nagrane przez dzieci oraz stworzone przez nie kolażowe ilustracje, inspirowane różnymi słuchowymi doznaniami. To swoista muzyczna maszyna, używająca wspomnianych ilustracji jako wizualnych partytur, sterujących odtwarzaniem dźwięków.

ua

(PL) ŚLADY / Interaktywny Plac Zabaw HAA Galeria / Finlandia
29.10 – 21.11.2020

ŚLADY / Interaktywny Plac Zabaw w Centrum Sztuki WRO
19.01 – 10.03.2020

Izolyatsia w Kijowie / Ukraina
18.10 – 16.12.2018

SYGNAŁY / Interaktywny Plac Zabaw w Centrum Sztuki WRO
14.01 – 29.04.2018

Kunsthal Aarhus / Dania
19.08 – 23.10.2016

Wystawa „Trik” – DEPO2015 w Pilznie / Czechy
19.02 – 24.04.2016

Science – Art – Politics – Galeria Superstudio Più w Mediolanie / Włochy – prezentacja instalacji RGB
13-14.10.2015

Keleketla! Library w Johannesburgu / RPA  – sieciowe „Malowanie” w ramach 16. Biennale Sztuki Mediów WRO 2015 Test Exposure
1.06.2015

Biennale WRO 2015 TEST EXPOSURE – Biblioteka Uniwersytecka / Wrocław – prezentacja instalacji “Pies” + premiera instalacji na urządzenia mobilne
13.05 – 30.06.2015

Techfest 2015 – Indian Institute of Technology Bombay / Indie – prezentacja instalacji Malowanie
2-4.01.2015

Lwowski Pałac Sztuki we Lwowie / Ukraina (projekt WRO@ESK)
4.07 – 31.08.2014

Galeria EL w Elblągu
5.05 – 29.06.2014

Summerhall w Edynburgu – prezentacja Interaktywnej Platformy
5.10 – 5.11.2013

BWA Galeria Sztuki w Olsztynie
17.05 – 12.07.2012

Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
4.02 – 1.04.2012

Garage Center for Contemporary Culture w Moskwie / Rosja
17-18.12.2011

Biennale WRO 2011 ALTERNATIVE NOW prezentacja „Interaktywnej Platformy” na wrocławskim Rynku
1-20.06.2011

Galerii Arsenał w Białymstoku
29.05 – 10.07.2011

„Kolor i geometria” w Muzeum Narodowym w Kielcach
10.02 – 3.04.2011

Galeria BWA Jelenia Góra
3.11 – 24.12.2010

Mościckie Centrum Kultury w Tarnowie
24.09 – 15.10.2010

Warsztaty Kultury w Lublinie
2.09 – 10.10.2010

Premiera „Nowego Interaktywnego Placu Zabaw” w Centrum Sztuki WRO
1.06 – 15.07.2010

ZebraStraat, Gandawa / Belgia – prezentacja instalacji RGB
17.04 – 20.06.2010

Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie
11.03 – 16.04.2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie
24.07 – 27.09.2009

17. Biennale Sztuki dla Dziecka / Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu
31.05 – 6.06.2009

Biennale WRO 09 EXPANDED CITY – Wrocławski Teatr Lalek
5.05 – 7.06.2009

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki w Warszawie
17.02 – 26.04.2009

Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu
6.12.2008 – 31.01.2009

Gdański Park Naukowo-Technologiczny
5.07 – 7.08.2008

Otwarcie Centrum Sztuki WRO premierową prezentacją „Interaktywnego Placu Zabaw”
29.02.2008 – 6.04.2008

ua

(PL)

Paweł Janicki – artysta medialny, autor muzycznych performensów, producent. Współzałożyciel grupy muzycznej Gameboyzz Orchestra Project, która wykonuje utwory muzyczne przy użyciu konsol do gier GameBoy. Współpracuje z Centrum Sztuki WRO, gdzie kieruje Laboratorium WRO, a także z Youth Behind the Machines Group, Nemesis, Job Karma, 25fps Group, Samploza Lab Anssample. Uczestniczył w licznych festiwalach i wystawach związanych z muzyką eksperymentalną, sztukami wizualnymi czy media artem. Za swój internetowy performens “Ping Melody” w 2004 roku otrzymał nagrodę przyznawaną przez Tokyo University Haramachida. Zajmuje się muzyką generatywną, mikrodźwiękami, jednakże utwory, które komponuje czasami mają formę prac wizualnych (np. fraktalne animacje). Tworzy kompozycje oparte na algorytmach i interaktywnych systemach, instalacje i performensy. Inspiruje się osiągnięciami awangardy elektronicznej i elektroakustycznej. Korzysta z oprogramowania własnego autorstwa oraz technologii wojskowych czy komercyjnych.

Zbigniew Kupisz – współzałożyciel i główny producent WRO (od 1989), autor aranżacji wystaw Centrum Sztuki WRO. Absolwent politologii Uniwersytetu Wrocławskiego (spec. administracja publiczna). Producent wystaw w Polsce i za granicą. Realizował projekty m.in. w ramach Roku Polskiego w Austrii (2002), Niemczech (2005/2006) i Wielkiej Brytanii (2010) oraz w ramach współpracy regionalnej Dolny Śląsk-Alzacja (2004-2009). Ekspert w dziedzinie managementu kulturalnego i sektora NGO.

Patrycja Mastej – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, stypendystka MKiDN. Działa aktywnie na polu sztuki współczesnej, realizując wystawy indywidualne inspirowane tańcem butoh, jak i w sferze designu i ilustracji projektując edukacyjne instalacje interaktywne. Prowadzi zajęcia w Laboratorium Interaktywności w Centrum Innowacyjności ASP Wrocław. Pomiędzy 2011-2013 r pełniła funkcję kierowniczki działu edukacji w Muzeum Współczesnym Wrocław. Obecnie współpracuje z MWW w charakterze projektantki narzędzi edukacyjnych i autorki wystaw z cyklu “Samoobsługowe Muzeum” (II poziom MWW).

Dominika Sobolewska – artystka, projektant, nauczyciel akademicki na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa w Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. W latach 2013-15 członek zespołu badawczego Politechniki w Mediolanie do spraw badań naukowych z zakresu projektowania i architektury dla Wydziału Przestrzeni Tematycznych przy Expo 2015. Autorka wielu instalacji interaktywnych, działań eksperymentalnych oraz projektów dedykowanych przestrzeni wystawienniczej. Uczestniczka wielu wystaw zbiorowych i indywidualnych zorganizowanych zarówno w kraju, jak i za granicą.