Info
Sztuka jest dla mnie sposobem, możliwością – szczególna możliwością autorealizacji, komunikacji i kooperacji. Moje życie jest sztuką.
Żywa Rzeźba
Od 1969 roku artysta realizuje life performance Sztuka Butów – Sztuka Spodni – Sztuka Andrzeja Dudka-Dürera(żywa rzeźba). W tym roku mija 40. rocznica konsekwentnej realizacjitego działania. Buty i spodnie, używane codziennie przezdziesięciolecia, pojawiają się w sztuce – w kontakcie z widzem, częstonieświadomym udziału w relacji artystycznej – a także same są dziełemsztuki, poddawanym regularnej naprawie oraz wielopostaciowejdokumentacji.
Mental Steps
Z myślą o wystawie Andrzej Dudek-Dürer zrealizował w Centrum Sztuki WROnowe interaktywne instalacje, przygotowywane wspólnie z PawłemJanickim, tworzące całość z autorską, retrospektywną prezentacją wideoi dokumentacją pojawień się i obecności artysty w różnych kontekstach imiejscach. Sam sposób aranżacji został pomyślany jako instalacja:przenikające się i konfrontujące ze sobą obrazy z różnych lat tworząnowe jakości, prowadząc widza przez wystawę w indywidualny sposób.
Andrzej Dudek-Dürer jako żywa rzeźba:
Nie dotykać – Punkty krytyczne, performance podczas otwarcia wystawy w Cheong-Ju City Art Centre Exhibition Hall, Korea Południowa;
Gestures, performance-instalacja podczas otwarcia wystawy w ramach Festiwalu i Sympozjum Nine Dragon Heads, Korea Południowa;
zdjęcia: Hayden Prujean, A. Braunberg, K. Jezrdna, A. Dudek-Dürer, 2004, 10:06
Prace
To Play First Fiddle, 1989, 3:00
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Sydney, Australia
Sensitive… Rail, 1989, 3:00
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Sydney, Australia
Meta Light, 1989, 3:30
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Sydney, Australia
Nothing, 1989, 11:00
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Sydney, Australia
Up-Side Down, 1989, 3:00
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Sydney, Australia
Something II, 1992, 6:00
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Ponte Nossa, Włochy
Stairs, 1992, 3:25
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Ponte Nossa, Włochy
Trans Trip, 2001-2002, 7:28
zdjęcia: Kedud Jezrdna, Tomasz Mniamek
Meta Trip, 2001-2002, 9:18
zdjęcia: Kedud Jezrdna, Tomasz Mniamek
Mental Steps, 2001-2002, 4:52
zdjęcia: Kedud Jezrdna, Tomasz Mniamek
Velocity, 2001-2002, 5:06
zdjęcia: Kedud Jezrdna, Tomasz Mniamek
Border, 2001-2002, 9:00
zdjęcia: Kedud Jezrdna, Tomasz Mniamek
Invisible Time, 2001-2002 , 10:28
zdjęcia: Kedud Jezrdna, Tomasz Mniamek
Transfer of Energy, 2003, 9:31
zdjęcia: Grażyna Borowik, A. Dudek-Dürer, Yudai Hashimoto, Kedud Jezrdna
Tendency, 2003, 9:32
zdjęcia: Grażyna Borowik, A. Dudek-Dürer, Yudai Hashimoto, Kedud Jezrdna
Trans Wishes I, 2003, 8:49
zdjęcia: Grażyna Borowik, A. Dudek-Dürer, Yudai Hashimoto, Kedud Jezrdna
Introduction to…, 2003, 16:45
zdjęcia: Grażyna Borowik, A. Dudek-Dürer, Yudai Hashimoto, Kedud Jezrdna
Meditation in NYC…, 1990, 5:19
zdjęcia: Mark Bloch, współpraca Deborah Velick; Nowy Jork, USA
Cemetery, 1992, 7:45
zdjęcia: Kedud Jezrdna, A. Dudek-Dürer; Ponte Nossa, Włochy
Meta Trip, 2001-2002, 9:18
zdjęcia: Kedud Jezrdna, Tomasz Mniamek
Constantly Changing, 2006, 12:16
realizacja/muzyka: A. Dudek – Dürer, zdjęcia: A. Dudek – Dürer, Kedud Jezrdna
Vratislavia-Breslau-Wrocław, 2008, 12:00
zdjęcia: A. Dudek – Dürer, Kedud Jezrdna
Instalacje interaktywne
We współpracy z Pawłem Janickim, Centrum Sztuki WRO
Meta Timeclutch
Instalacja interaktywna łącząca elementy generatywne (losowe) z aktywnym wpływem odbiorców na stan środowiska dźwiękowego i wizualnego, złożonego z elementów odsyłających do żywej rzeźby oraz podróży autora przez liczne kraje i miejsca. Fizyczna aktywność odbiorcy bezpośrednio moduluje i nawarstwia obrazy i dźwięki podlegające jednocześnie nieustannym transformacjom.
Level of Reminder
Instalacja dźwiękowa i zapachowa odsyłająca nas poprzez interaktywnie sterowaną kompozycję zdarzeń audialnych i woni w świat na granicy sennych marzeń, doświadczeń indywidualnych oraz – przede wszystkim – bezpośrednio w podświadomość, zarówno tę intymną – indywidualną – jak i zbiorową.
Transreflection
Obraz z dwóch kamer skierowanych – z różnych kątów – w to samo miejsce, jest w czasie rzeczywistym procesowany i miksowany. Samoujawnienie się odbiorcy, następujące poprzez jego wejście w pole widzenia kamer, dialoguje z procesami losowymi, wpływającymi na przekształcenia obrazu wideo i dźwięków.
O artyście
Andrzej Dudek-Dürer, zajmuje się wieloma formami artystycznejwypowiedzi. Wideo, instalacja, grafika, malarstwo, fotografia, rzeźba ibudowa instrumentów, environmental art i antypoezja, w różnorodnysposób przenikają się w jego twórczości z aktywnościąmetafizyczno-telepatyczną, w której artysta, wierząc w reinkarnację,jest siódmym wcieleniem Albrechta Dürera.
Jego prace znajdują się m.in. w zbiorach Muzeów Narodowych w Warszawie i Wrocławiu, Centro de Arte Actual w Barcelonie, Stedelijk Museum w Amsterdamie, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Tate Gallery w Londynie, City Art Institute Library w Sydney, The School of the Art Institute of Chicago, Centrum Sztuki WRO