Digital Redux #1
   

16.09.2022 / czwartek / 20:00
Centrum Sztuki WRO i Watermans Arts Centre

Digital Redux #1
   

16.09.2022 / czwartek / 20:00
Centrum Sztuki WRO i Watermans Arts Centre

wstęp wolny

Projekt Digital Redux jest finansowany z grantów British Council na współpracę międzynarodową, których celem jest wspieranie brytyjskich i zagranicznych organizacji we współpracy nad międzynarodowymi projektami artystycznymi.

Info

Pierwszy z serii zsynchronizowanych pokazów na żywo we Wrocławiu i Londynie.

Program:
Centrum Sztuki WRO: Mikro Orchestra (Paweł Janicki, Mariusz Jura, Jarosław Kujda, Małgorzata Kujda, Tomasz Procków) – PermaNoise
Watermans Arts Centre: Blanca Regina + Pierre Bouvier Patron – Abstract Encounters

Centrum Sztuki WRO: Mikro Orchestra, PermaNoise, premierowy koncert

Nie jesteśmy muzykami, tylko operatorami. Czterech “operatorów dźwięku” podczas koncertu będzie odtwarzać lub tworzyć na żywo, na archaicznych konsolach do gier, minimalistyczne formy muzyczne. Wydarzenie będzie miało formę jam session – formy muzyczne będą miksowane na żywo przez głównego “operatora miksera”. Całości towarzyszyć będzie autorska wizualizacja, generowana i obsługiwana na żywo na trzech konsolach i trzech rzutnikach przez “operatora obrazu”. Mikro Orchestra Project tym razem nie tylko w wersji żywej, ale i partycypacyjnie transmisyjnej. Poza typową dla Mikro Orchestry solidną dawką muzycznej rave-noise-cheaptune-psychodelii i radykalnych lo-techowych wizualizacji, publiczność będzie mogła włączyć się w performans dzięki specjalnie przygotowanej przez zespół i dostępnej online muzycznej aplikacji – i to po obu stronach reduxowego wormhole’a.

„Wyobraź sobie połączenie Donkey Kong’a z Fatboy Slimem… lub Tetrisa z Kraftwerkiem”
– BBC News

Watermans Arts Centre: Blanca Regina + Pierre Bouvier Patron, Abstract Encounters, premierowy performans

Nowy performans audiowizualny autorstwa Blanki Reginy i Pierre’a Bouviera Patrona, który bada symboliczne gesty, połączenie z naturą oraz pytania o obecność, przestrzeń i jej reprezentację w erze cyfrowej. Performans tworzony w czasie rzeczywistym ma otwartą partyturę – słuchanie i reakcja wywołują sztukę w danej chwili. Praca przekracza granice tradycyjnego języka audiowizualnego, łącząc różnorodne media za pomocą technik zarówno analogowych jak i cyfrowych, proponując – za pomocą abstrakcyjnych obrazów, filmów, animacji, field-recordingu, ekstrawagancji wokalnych i muzyki tworzonej za pomocą obiektów – doświadczenie immersyjne i oniryczne.

„Świat, który tworzą, jest żartobliwie nierealny i tajemniczo czarujący”
– Phil England  (The Wire, listopad 2020)