Sebastian Schmieg – Doing it wrong: Countergaming strategies
   

20-21.11.2014

Sebastian Schmieg – Doing it wrong: Countergaming strategies
   

20-21.11.2014

Info

Warsztaty Doing it wrong przygotowane przez Sebastiana Schmiega, stypendystę programu Goethe@WRO, były okazją do zapoznania się z grywalizacją, czyli zastosowaniem mechanizmów i strategii gier w codziennych sytuacjach, po to, by zmienić utarty tok myślenia uczestników danego przedsięwzięcia lub ich skutecznie zaktywizować. Spotkanie rozpoczęło się wstępem teoretycznym, po którym przeszliśmy do działań praktycznych. Uczestnicy warsztatów wypracowali własne prototypy gier i strategii grywalizacyjnych, korzystając zarówno z rozwiązań analogowych (np. karty, plansze, scenariusze), jak i cyfrowych (np. aplikacje, media społecznościowe).

Podsumowaniem warsztatów była Noc Gier (piątek, 21 listopada 2014, 18.00).

WYDARZENIA W TRAKCIE REZYDENCJI (04.11—30.11.2014):

20 listopada, 14.00-18.00: warsztaty Doing it wrong—Countergaming strategies
21 listopada, 18.00: Noc Gier
26 listopada, 18.00: Artist Talk / prezentacja twórczości i podsumowanie rezydencji

* Wizycie Sebastiana Schmiega towarzyszy ścieżka tematyczna, udostępniona w Czytelni Mediów, z wyborem prac wideo i dokumentacji instalacji oraz performansów z kolekcji WRO inspirowanych grami.

WARSZTATY

Doing it wrong: Countergaming strategies
20 listopada 2014 / czwartek / 14.00-18.00
Wiek uczestników: +18

1. Połączone w sieci komutery są wszędzie: twoja lodówka, twój dom, samochód, twoje książki, okulary, twój zegarek.
2. Bądź tu mądry i korzystaj z inteligentnych urządzeń i rozwiązań technicznych.
3. Monitoruj, analizuj i optymalizuj się.
4. Zbieraj punkty, domagaj się nagrody i osiągaj kolejne etapy.
5. Teraz już wiesz: to właśnie jest grywalizacja.
6. Może to nie jest najlepsza zabawa i na pewno nie jest to gra.
7. Dobra wiadomość – robić coś źle oznacza robić coś dobrze.
8. Zabawa powraca: w ramach warsztatów będziemy mierzyć się z systemami algorytmicznymi – mediami społecznościowymi, aplikacjami, wyszukiwarkami, inteligentnymi urządzeniami itd. – traktując je jako pole do gry i gry same w sobie.
9. W ramach tych systemów zaproponujemy własne gry oraz strategie przeciw grom – cyfrowe i analogowe.
10. Kim są zwycięzcy a kim przegrani?
11. Kto jest mądrzejrzy: ty czy twoja lodówka?
12. Czy możesz zrobić to źle?
13. Jeszcze więcej dobrych wiadomości: wiedza z zakresu programowania nie jest wymagana (w ogóle).
14. Jeśli to możliwe – przynieś ze sobą laptop, tablet lub smartfon. Wszystkie inne materiały i narzędzia będą zapewnione.
15. Ponieważ gry wymagają grania, rozegramy otwartą dla publiczności intensywną Noc Gier.
16. Gratulacje, z powodzeniem zdobyłeś 16 punktów!

Sebastian Schmieg