Info
Od ognia po reaktor, od wizualizacji danych po generowanie procesów, nauka splata się ze sztuką – starannie ilustrującą zjawiska i obiekty naukowego poznania w dawnych rycinach i akwarelach, dokumentując okazy świata flory i fauny, imitującą naturę, kreującą sztucznie żywe lub żyjące obiekty.
Współczesne narzędzia artystycznych przedstawień wielowarstwowej rzeczywistości, takie jak projektowanie wspomagane komputerowo, zapisy wideo, systemy komunikacyjne, bionaśladowcze symulacje, cyfrowe wizualizacje, systemowe analizy danych służą tak rozpoznawaniu procesów, jak i ich kształtowaniu.
Umożliwiają próbę zmierzenia się z problemami ekologicznymi poprzez połączenie narzędzi reprezentacji naukowej, z narzędziami sztuki i polityki, Łączą estetykę z etyką. Pozwalają na spojrzenie okiem innego człowieka czy innego gatunku, przypominając o złożoności i zagrożeniu istnienia.
— Viola Krajewska, kuratorka Eco Expanded City
exonemo – Kensuke Sembo (JP) + Yae Akaiwa (JP), Fireplace, kurator: Junya Yamamine
Kazuhiro Goshima (JP), Shadowland, kurator: Koyo Yamashita
Ai Hasegawa (JP), I Wanna Deliver a Dolphin, kuratorka: Yukiko Shikata
Rafael Lozano-Hemmer (MX/CA), Level of Confidence, kuratorka: Viola Krajewska
Takamasa Iwasaki (JP), The Symptoms of Nature: From Four Poems, kuratorka: Yukiko Shikata
Macoto Murayama (JP), Botech Compositions, kuratorka: Klio Krajewska
Dobrosława Nowak (PL), Wszystko, co ludzkie jest mi obce, kuratorka: Viola Krajewska
Shota Yamauchi (JP), El Condor Pasa, kuratorka: Yukiko Shikata
koordynatorka wystawy: Dagmara Domagała
architektura i aranżacja wystawy: Piotr Krajewski, Michał Michałczak, Sebastian Siepietowski