Info
9. Międzynarodowe Biennale Sztuki Nowych Mediów WRO 01 Ekrany
1-6.05.2001
Tematem wiodącym WRO 01 stała się obserwowana wówczas ewolucja społecznych funkcji ekranów i ich ekspansja w nowe sfery rzeczywistości. W trakcie wykładów poświęconych historii ekranów w kulturze oraz poszukiwaniom artystycznym wykorzystującym nietypowe wtedy ekrany (np. telefonów komórkowych i innych urządzeń komunikacyjnych, lub wielkich displayów ustawianych w przestrzeniach publicznych) wypowiadali się m.in. Sally-Jane Norman, Walter van der Cruijsen (ASCII Art Ensamble), Alexiej Shulgin, Machiko Kusahara. Do historii przeszedł Performance on Demand Anny Płotnickiej, wykorzystującej w trakcie działania w galerii zwrotną komunikację z internautami.
W ciągu kilku dni wielką popularność zdobył i-club zorganizowany w ogromnych przestrzeniach hal pofabrycznych w centrum miasta, wykorzystywanych jako miejsca performansów i koncertów audiowizualnych, gdzie wystąpił m.in. kultowy 386 DX Cyberpunk-rock band oraz debiutuje Gameboyzz Orchestra.
Oryginalna strona WRO 2001
KONKURS I NAGRODY
KONKURS
Zaprezentowano 52 z 780 zgłoszonych prac
JURY
Katherine Carl (USA)
Erkki Huhtamo, (Finlandia, USA)
Jarosław Kapuściński (PL, CA)
Sally Jane Norman (FR, NZ)
Alexei Shulgin (RU)
I NAGRODA (ex aequo)
Heroes, Oliver Pietsch (DE, 2000)
Dragon, Anita Sarosi (HU, 1999)
II NAGRODA
Gemini, Andreas Gedin (SE, 2000)
III NAGRODA
Rewind, [n:ja] (AT, 2000)
WYRÓŻNIENIA
Ventilar, Alex Sanjurjo Rubio (ES, 2001)
The Garden, Dan Geesin and Esther Rots (UK/NL, 1999)
BIT Plane, BIT – Bureau of Inverse Technology (USA, 1999)