Cyfrowe partytury
   

spotkanie z Solomiyą Moroz
w ramach cyklu Nowe spotkania z Don Kichotem
27.06.2024 / czwartek / 18:00
w języku angielskim

Cyfrowe partytury
   

spotkanie z Solomiyą Moroz
w ramach cyklu Nowe spotkania z Don Kichotem
27.06.2024 / czwartek / 18:00
w języku angielskim

Info

Tak jak Mieke Bal w swojej instalacji Don Kichot. Smętne oblicza odbiega od standardowej, linearnej narracji w sztuce wideo, tak zaproszona przez nas Solomiya Moroz bada nowe możliwości prowadzenia narracji muzycznej, jakie dają jej niestandardowe zapisy partytur.

Opierając się na ostatnich trzech latach badań, Solomiya Moroz podczas czwartkowego spotkania przedstawi kompleksowe ramy pozwalające zrozumieć oddziaływanie cyfrowych partytur. Zagłębi się w interakcję między afektem, ucieleśnieniem i technologią cyfrową, oferując krytyczne refleksje na temat dziedziny, która wciąż definiuje swoje granice.

Tak artystka pisze o swoim projekcie:

Cyfrowe technologie rewolucjonizują partytury muzyczne, oferując różnorodne innowacyjne systemy dla muzyków. Systemy te obejmują zarówno naśladowanie tradycyjnych partytur drukowanych, jak i elementy animowane, graficzne i oparte na sztucznej inteligencji. Transformacja ta pozwala na dynamiczną interakcję między wykonawcą a muzyką, zacierając granice między kompozycją, partyturą, improwizacją i wykonaniem. Projekt Digital Score bada ten ewoluujący krajobraz, dostarczając zarówno teoretycznych, jak i praktycznych spostrzeżeń.

Solomiya Moroz jest kanadyjsko-ukraińską muzyczką, kompozytorką i badaczką mieszkającą w Wielkiej Brytanii. Posiada doktorat z kompozycji muzycznej na Uniwersytecie w Huddersfield oraz tytuł magistry elektroniki na żywo w Konserwatorium w Amsterdamie. Jej praca zmierza w kierunku ekspansji mediów specyficznych dla muzyki i roli muzyków w nich. Obecnie pracuje naukowo w dziedzinie ucieleśnionego poznania muzyki w ramach projektu Digital Score na Uniwersytecie w Nottingham. Niedawne premiery jej kompozycji były wykonywane przez Ensemble Apparat, akordeonistę Teodoro Anzellottiego, kwartet saksofonowy Quasar, kwartet smyczkowy Bozzini i duet akordeonowy XAMP. Występowała również jako flecistka z różnymi zespołami i prezentowała swoją muzykę w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Europie. Jej projekty i badania były wspierane przez Canada Council for the Arts i Fonds Québécois de la Recherche sur la Société et Culture.