Nagroda magazynu „Contemporary Lynx” – 6. Konkurs Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów
   

22.12.2020 / wtorek / 18:00
Transmisja na żywo
facebook.com/wroartcenter

Nagroda magazynu „Contemporary Lynx” – 6. Konkurs Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów
   

22.12.2020 / wtorek / 18:00
Transmisja na żywo
facebook.com/wroartcenter

Info

W zeszłym tygodniu poznaliśmy laureata Nagrody Głównej6. Konkursie Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów, natomiast we wtorek zapraszamy na transmisję ogłoszenia nowej nagrody, przyznawanej przez Redakcję magazynu Contemporary Lynx.

To efekt stałej, trwającej od lat współpracy CL z WRO. W ramach przyznawanej po raz pierwszy nagrody na łamach magazynu ukaże się rozmowa i prezentacja twórczości wybranej artystki/artysty.

W spotkaniu, transmitowanym przez Facebook LIVE na profilu Centrum Sztuki WRO / WRO Art Center, udział wezmą:
Dobromiła Błaszczyk – redaktor naczelna „Contemporary Lynx”, prezes Contemporary Lynx Foundation
prof. Marek Grzyb – dziekan Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów wrocławskiej ASP
Piotr Krajewski – kurator wystawy, dyrektor artystyczny Biennale WRO

Obejrzyj zapis transmisji tutaj.

NAGRODA MAGAZYNU „CONTEMPORARY LYNX”

„Contemporary Lynx”, po obejrzeniu tegorocznej wystawy Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów, postanowiło przyznać swoją nagrodę Krystianowi Grzywaczowi.

Doceniamy konsekwentne rozwijanie tematów, badanie kondycji ludzkiej przy użyciu nowych technologii. Systemy sztucznej inteligencji nie są bohaterami seriali sci-fi lecz zaczynają być narratorami dnia codziennego. Tak jak filozoficzno-egzystencjalna historia prowadząca nas przez film Krystiana okazuje się w całości „sztucznym” tworem wygenerowanym przez program GPT-2, tak i nasza rzeczywistość jest już w ogromnym stopniu kierowana-symulowana przez algorytmy. To nie jest odległa przyszłość, to jest nasza codzienna komunikacja, praca, decyzje i relacje międzyludzkie – szczególnie w tym roku stało się to widoczne. Żyjemy w sieci. Jesteśmy prymitywną formą awatarów (prymitywną, gdyż korzystającą z narzędzi powierzchownie, nie mając świadomości całości ich możliwości, znaczenia, wpływu i naszego w nich uwikłania). Jeszcze krok i zatracimy swoją cielesność i niczym syntetycznie wygenerowane modele Grzywacza będziemy zmierzali ku samounicestwieniu potykając się o cyfrowe przeszkody. Natura, którą konsekwentnie ludzkość niszczy zostaje zastąpiona przez tytułową „martwą naturę” – to kierunek, w którym niechlubnie dążymy.