ZNAKI NA CIELE – warsztat z okazji Dnia Dziecka
   

1.06.2017 / 16:00-18:00
grupa wiekowa: 10-16 lat

ZNAKI NA CIELE – warsztat z okazji Dnia Dziecka
   

1.06.2017 / 16:00-18:00
grupa wiekowa: 10-16 lat

Info

Specjalny warsztat z okazji Dnia Dziecka. Działanie stworzone zostało w nawiązaniu do trwającej w Centrum Sztuki WRO wystawy japońskiego artysty Norimichiego Hirakawy znane, nieznane i (nie)odwracalne. Autorką warsztatu jest Klaudia Baśko, studentka Mediacji Sztuki w ASP we Wrocławiu, która realizuje go w ramach swojego dyplomu licencjackiego.

 

Kaligrafia to nie tylko sztuka pięknego pisania. To także myślenie o formie, kształtach, przestrzeni, co jest niezwykle istotne i wyraźne przede wszystkim w kaligrafii japońskiej. W kulturze tej, wielu artystów dąży do zniekształcenia znaczenia znaku na rzecz uzyskania dynamicznego przekazu słowa, chcąc osiągnąć ekspresję zawierającą charakter artysty i ekspresji, która współdziała z przestrzenią i formą. Jest to oznaka osiągnięcia mistrzostwa w tej dziedzinie sztuki.

Celem warsztatu będzie próba skonfrontowania sztuki obcej nam kultury z naszym europejskim myśleniem o formie i piśmie. Wykorzystując elementy kulturowe i zaplecze piśmiennicze kultury Japonii, uczestnicy warsztatu zostaną zachęceni do stworzenia własnej unikalnej wypowiedzi kaligraficznej. Działanie będzie bezpośrednim nawiązaniem do pracy dyplomowej studentki.

Warsztat przewidziany jest dla grupy wiekowej 10-16 lat. Udział jest bezpłatny, ale obowiązują zapisy. Prosimy o wysłanie maila ze zgłoszeniem na adres kreis@wrocenter.pl, podając imię, nazwisko, wiek dziecka i numer kontaktowy do rodzica/opiekuna.

 

Klaudia Baśko  studentka III roku Mediacji Sztuki na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Przez swoją fascynację do obcych kultur i odkrywaniu nowych smaków, odnalazła i pokochała Japonię. Od roku wspólnie z japońską nauczycielką i przyjaciółką studiuje kaligrafię japońską, która przerodziła się w głęboką pasję do tej dziedziny sztuki dalekiego wschodu. Obecnie realizuje pracę dyplomową wykorzystując kaligrafię japońską jako środek artystycznej wypowiedzi, a swoje ciało jako jej nośnik. W swoim działaniu dąży do zatracenia formy i znaczenia słowa-znaku.